Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Malmö högskolas rödröta
Author Message
Hugin Offline
Plansmidare

Likes Given: 9
Malmö högskolas rödröta
Funderade på att läsa en kvällskurs eller två när man ändå går arbetslös. I kursbeskrivningen ser jag följande. Dessa jävla feminister är fanimig en parodi på sig själva när de försöker göra språket så avancerat de kan för att låta trovärdiga. Jag ser rakt igenom det men är fan inte sugen på att läsa kursen längre. Förlåt att jag svär så jävla mycket Smile

Kursen har fokus på klass, etnicitet och genus genom att historiska och nutida samhällstexter tolkas utifrån dessa kategorier. Klass-, etnicitet- och genusperspektiven behandlas i förhållande till meningsskapande och förståelse.

Har ni andra erfarenheter från MAH? Man kanske skulle koordinera en kritikstorm?
Jag skiter i korridoren.
2014-11-14, 08:18
Find Like Post Reply
Hägringen Offline
Gröngöling
**

Likes Given: 0
RE: Malmö högskolas rödröta
Jag tycker detta syns lite överallt numera. Utbildningarna ska hålla på och syssla med fullständigt meningslöst politiskt trams och på gymnasiet är det ännu värre. Jag vågar knappt tänka på hur det ser ut i låg- och mellanstadiet... Äckligt värre!

Vad var det för slags kurs då? Varför inte läsa lite Matematik istället? Statistik till exempel är aldrig fel att läsa...
2014-11-14, 09:01
Find Like Post Reply
Hugin Offline
Plansmidare

Likes Given: 9
Sannerligen... Det var retorik. Statistik har jag läst färdigt redan Smile
Jag skiter i korridoren.
2014-11-14, 19:59
Find Like Post Reply
Packmeister Offline
Gröngöling
**

Likes Given: 1
Har hört det samma om Örebro "universitet"
2014-11-15, 01:29
Find Like Post Reply
mrfantomen Offline
Gröngöling
**

Likes Given: 2
(2014-11-14, 08:18)Hugin Wrote:  Funderade pÃ¥ att läsa en kvällskurs eller tvÃ¥ när man ändÃ¥ gÃ¥r arbetslös. I kursbeskrivningen ser jag följande. Dessa jävla feminister är fanimig en parodi pÃ¥ sig själva när de försöker göra sprÃ¥ket sÃ¥ avancerat de kan för att lÃ¥ta trovärdiga. Jag ser rakt igenom det men är fan inte sugen pÃ¥ att läsa kursen längre. FörlÃ¥t att jag svär sÃ¥ jävla mycket Smile

Kursen har fokus på klass, etnicitet och genus genom att historiska och nutida samhällstexter tolkas utifrån dessa kategorier. Klass-, etnicitet- och genusperspektiven behandlas i förhållande till meningsskapande och förståelse.

Har ni andra erfarenheter från MAH? Man kanske skulle koordinera en kritikstorm?

Gå kursen. Lär dig deras retorik. know your enemy. Wink
2014-11-15, 10:45
Find Like Post Reply