Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Avsnitt 43 - Hans Palmstierna
Author Message
niklaswik Offline
Moderator

Likes Given: 160
Avsnitt 43 - Hans Palmstierna
Finbesök av en konkurrent och givetvis dödsfiende: Hans Palmstierna. Kristian och Hanna försöker reda ut om han ser sig som mink eller anka, och det pratas även lite om optimism/pessimism, Bitcoin och ny teknologi överlag, hur det kom sig att Radio Mises startade m.m. Liberland har grundats i ett litet område mellan Serbien och Kroatien - kan det bli nåt bra? Amazon är ett steg närmare riktiga test av drönarleveranser och ett "Uber" för läkare har startat.

http://frihetsfaxen.se/avsnitt-43-hans-palmstierna/

“One has a moral responsibility to disobey unjust laws.” 
― Martin Luther King Jr.
2015-04-23, 12:51
Website Find Like Post Reply
[+] 1 user Likes niklaswik's post
Utopia Offline
Gröngöling
**

Likes Given: 0
RE: Avsnitt 43 - Hans Palmstierna
Bra avsnitt! Jag blir lite som en förtjust 70årig tant som slår på sitt favoritkvällsprogram. "Ååå han är _så_ bra den där Hans!" *sörplar kaffe*

Bjud gärna in Klaus också, vore kul.
(This post was last modified: 2015-04-24, 19:00 by Utopia.)
2015-04-24, 18:59
Find Like Post Reply
[+] 1 user Likes Utopia's post
0xD15EA5E Offline
Kung på Kurrekurreduttön

Likes Given: 6
Hah, jag är också programmerare och kristen. Så jag hör väl till den svenska anarko-normen!
2015-04-25, 13:27
Find Like Post Reply
0xD15EA5E Offline
Kung på Kurrekurreduttön

Likes Given: 6
(2015-04-24, 18:59)Utopia Wrote:  Bra avsnitt! Jag blir lite som en förtjust 70Ã¥rig tant som slÃ¥r pÃ¥ sitt favoritkvällsprogram. "Ååå han är _sÃ¥_ bra den där Hans!" *sörplar kaffe*

Bjud gärna in Klaus också, vore kul.

Det gjordes ett avsnitt i den kortlivade serien "Kapitalanarkisten" tillsammans med Klaus, http://frihetsfaxen.se/kapitalanarkisten-avsnitt-2-kronan/. Rekommenderas!
2015-04-25, 13:29
Find Like Post Reply
halvtrevligt Offline
Gröngöling
**

Likes Given: 0
Jag är också kristen (mormon) och programmerare. Det vore ju intressant med lite statistik och sånt på vilka sorters människor det är som är anarkokapitalister, libertarianer, kommunister och så vidare. De som avgudar staten och de som är mer eller mindre anarkister. Kanske till och med om man lider av psykisk ohällsa och vad det skulle kunna vara. Man måste ju bara klura ut hur man ska kunna genomföra det också. Smile
2015-05-04, 18:17
Find Like Post Reply
cypherpunkare Offline
N,N-DMT-Libertarian
**

Likes Given: 15
Med risk att starta en shitstorm, för mig är det banne mig outgrundligt med människor som dras till en politisk ideologi som påstår sig bygga på sunt förnuft, rationalitet och sånt med samtidigt envisas med att tro på en massa tramsiga övernaturligheter. Har egentligen inga problem med folks privata religiositet men kan inte låta bli att tycka att det är lite skumt.

Någon skrev någonstans halvt på skämt att ateister börjar dyrka staten istället för gud. Men det omvända kanske också gäller, (höger)anarkister börjar i brist på tilltro till staten dyrka gud. Big Grin

Protip från Anarko-pr-byrån AB; om anarkokapitalismen ska gå hem hos gemene svensson så måste nog dom kristna ankorna avgå och flörtandet med den där sunkiga träsknationalismen läggas ner. Känner mig inte helt bekväm med att skicka min mamma till mises.se eller introducera henne till mitt frihetsvurmande genom frihetsfaxen hehe.
2015-05-06, 09:05
Find Like Post Reply
niklaswik Offline
Moderator

Likes Given: 160
(2015-05-06, 09:05)cypherpunkare Wrote:  Med risk att starta en shitstorm, för mig är det banne mig outgrundligt med människor som dras till en politisk ideologi som pÃ¥stÃ¥r sig bygga pÃ¥ sunt förnuft, rationalitet och sÃ¥nt med samtidigt envisas med att tro pÃ¥ en massa tramsiga övernaturligheter. Har egentligen inga problem med folks privata religiositet men kan inte lÃ¥ta bli att tycka att det är lite skumt.

Någon skrev någonstans halvt på skämt att ateister börjar dyrka staten istället för gud. Men det omvända kanske också gäller, (höger)anarkister börjar i brist på tilltro till staten dyrka gud. Big Grin

Protip från Anarko-pr-byrån AB; om anarkokapitalismen ska gå hem hos gemene svensson så måste nog dom kristna ankorna avgå och flörtandet med den där sunkiga träsknationalismen läggas ner. Känner mig inte helt bekväm med att skicka min mamma till mises.se eller introducera henne till mitt frihetsvurmande genom frihetsfaxen hehe.

Halvt apropå det du skriver, med tanke på att du är "N,N-DMT-Libertarian", har du inte själv upplevt en del "övernaturliga" saker? Wink Det jag hört om DMT-upplevelser verkar inte direkt "rationellt" eller "förnuftigt". Big Grin 

“One has a moral responsibility to disobey unjust laws.” 
― Martin Luther King Jr.
(This post was last modified: 2015-05-06, 11:16 by niklaswik.)
2015-05-06, 11:15
Website Find Like Post Reply