Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dags att lämna facebook boys and girls
Author Message
niklaswik Offline
Moderator

Likes Given: 160
Dags att lämna facebook boys and girls
Quote:Tack för att du hört av dig till oss. Just nu kan vi inte verifiera ditt namn. Det kan bero på att det inte följer våra namnstandarder och innehåller:

- Symboler eller siffror, ovanlig användning av versaler, upprepade tecken eller kommatering
- Tecken från mer än ett språk
- Titlar av alla slag (t.ex. professionella, religiösa).
- Mer än en persons namn, eftersom Facebook-konton är till för individuell användning

Facebook är en plats där användarna använder sina verkliga identiteter och vi vill se till att du kan använda din.

Om det här är ditt tilltalsnamn vill vi att du hjälper oss att bekräfta det genom att bifoga en kopia av en id-handling som visar ditt namn, foto och födelsedatum som svar på detta e-postmeddelande.

Vi accepterar följande typer av dokumentation:

https://www.facebook.com/help/www/159096464162185/?ref=cr
Så skrev facebook till mig i ett mail häromdan. Och jag fick ungefär samma grej när jag försökte logga in på mitt "anonyma" konto. Nu är det kontot låst tills jag använder ett namn som jag kan bekräfta med nån form av ID-handling. Kontot som används för att administrera Frihetsfaxen-sidan, och ett par andra sidor...
Jag funderar på hur jag ska lösa det här...

Rekommendationen till er övriga blir iaf att lämna facebook så fort ni kan. Vad ni ska göra istället vet jag inte riktigt... Ni kanske kan gå fram till främlingar på stan och visa söta bilder och säga smarta(?) saker till istället, och hoppas på att de gör tummen upp!

Behöver ni inspiration eller en "knuff" finns det här: https://stallman.org/facebook.html

EDIT:

Skapade ett diaspora-konto på Poddery förra våren bara för att testa inför min "Facebook-exit", men har inte gjort så mycket med det. Där finns inga grupper, däremot kan man lägga till vissa "hashtags" man vill följa, och där skulle vi kunna följa #Ankeborg, och skriva inlägg med den taggen så får alla som följer den fram det i sitt flöde ungefär på samma sätt som man idag på Facebook får inlägg i gruppen Ankeborg.

“One has a moral responsibility to disobey unjust laws.” 
― Martin Luther King Jr.
(This post was last modified: 2015-07-06, 09:57 by niklaswik.)
2015-07-06, 09:51
Website Find Like Post Reply
niklaswik Offline
Moderator

Likes Given: 160
RE: Dags att lämna facebook boys and girls
Sååå, när jag till slut kröp till korset och skickade in en bild på mitt pass till de vidriga typerna på facebook så fick jag ändå det här som svar:

Quote:Tack för ditt svar. I nuläget kan vi inte ge dig tillgång till det här kontot eller fortsätta med din begäran eftersom du antingen:

- Inte har skickat en id-handling som vi kan använda för att bekräfta din identitet
- Har skickat dokumentation som inte matchar namnet, fotot eller födelsedatumet som angetts för detta Facebook-konto

Kanske för att mellannamn som det verkade som var frivilligt och inte behövde stämma med "GOVERNMENT PAPERS" fylldes i med "trams".

Idioterna måste väl ändå vara läskunniga för att jobba hos facebook kunde man tänka sig, och förstå att när förnamn och efternamn stämmer med passet så är det rätt.

“One has a moral responsibility to disobey unjust laws.” 
― Martin Luther King Jr.
2015-07-10, 11:11
Website Find Like Post Reply